| 
	| General SWOT     |  | Bajina Bašta    |  | Čačak    |  | Jagodina    |  | Kladovo    |  | Kosjerić    |  | Kragujevac    |  | Kraljevo    |  | Krupanj    |  | Lazarevac    |  | Ljubovija    |  | Loznica    |  | Majdanpek    |  | Mali Zvornik    |  | Negotin    |  | Obrenovac    |  | Osečina    |  | Paraćin    |  | Šabac    |  | Šid    |  | Smederevska Palanka    |  | Svilajnac    |  | Trstenik    |  | Ub    |  | Valjevo    |  | Varvarin    |  | Velika Plana    |  | 
| SWOT analiza General 
 |  
		| 
		SNAGE 
					Postojanje zakonske regulative za zaštitu od prirodnih nepogodaPostojeća prostornoplanska dokumentaPostojanje stručnjaka iz različitih oblasti zaštite od prirodnih nepogoda i planiranja namene prostoraMonitoring klimatološkohidroloških parametara na nacionalnom nivou (RHMZ).Postojanje sistema za pasivnu i aktivnu zaštitu od poplava, itdPredvidjena izdvajanja iz budžeta opština za izradu neophodne dokumentacije za procenu i smanjenje ugroženosti teritorije opština prirodnim nepogodamaPorast svesti o potrebi planiranja zaštite i upravljanja rizicima od prirodnih nepogoda na lokalnom nivou | SLABOSTI 
				Prostorno-planska dokumentacija nije  adekvatno obradila prirodne  nepogode kao ograničenja razvoja prostoraNepostojanje referalnih karata koje prate plansku dokumentacijuNedovoljan kapacitet i obučenost lo-kalnih organa, stručnih službi i konsultanata za savremeni pristup upravljanju rizicima od prirod. nepogodaPostojanje površina degradiranih re-centnim erozivnim procesima, a odsustvo adekvatnog monitoringa intenziteta procesaNepostojanje strategije zaštite od prirodnih nepogoda na nivou opštineNepostojanje jedinstvene baze podata-ka o prostornom razmeštaju prir. hazarda |  
		| MOGUĆNOSTI 
					Institucionalizovanje sistema odbrane od prirodnih nepogoda i primena evropskog modela za upravljanje krizamaIzrada multihazard karata pomoću GIS-aFormiranje infrastrukture i kadra koji bi se bavio prirodnim hazardima na ni-vou opštine i pojačati stručno-kadrovski inspekcijske organe i njihov rad, kao i kontrolu njihovog radaIniciranje i podsticanje osiguranja od prirodnih nepogodaIzraženije uključivanje javnosti "public participation" i bolja medijska prezentacija problema i rezultata vezanih za zaštitu od prirodnih hazarda na nivou opštineIzmene i dopune jedinstvene metodolo-gije za procenu rizika i šteta od prirodnih nepogodaU svetlu globalne kampanje "Moj grad je otporan na katastrofe" omasoviti broj jedinica lokalne uprave i samouprave | PRETNJE 
				Neusaglašeno sektorsko planiranje i slaba koordinacija nadležnih institucija, službi i organizacijaNerazumevanje i odsustvo volje za reambulaciju baznih podloga i primenu savremenog pristupa upravljanju ri-zikom od prirodnih nepogodaOdsustvo jedinstvene metodologije za izradu multihazard karataSporo ažuriranje i dopuna planskih dokumenata sa elementima vezanim za prirodne hazardeIzražen negativan uticaj antropogenog faktora na degradaciji prirod. uslovaNedostatak finansijskih sredstava za razvoj, opremanje i obuku nadležnih organa, službi uključenih u upravljanje rizikomNedovoljan nivo svesti o opasnostima na lokalnom nivou i značaju osigura-nja od prirodnih nepogoda |  |